Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

The WiFi world - Άνεση ή σκλαβιά;


Πιστεύω ότι το επόμενο album των Machine Head θα είναι απαράδεκτο.
Βλέπω το Flynn να ασχολείται με πολλά πράγματα δεξιά και αριστερά, από εκείνα που αφαιρούν τη συγκέντρωση από ένα συγκρότημα. Ειδικά αυτούς, που επέπλευσαν πανηγυρικά ακριβώς επειδή είχαν το κεφάλι κάτω και δούλευαν.
Τώρα ο αρχηγός κάνει ακουστικό solo tour. Ο Robb Flynn. Των Machine Head. Ακουστικό solo tour. Δεν ξεκινάω καν τα πικρόχολα, θα τα κρατήσω μαζεμένα για όταν κυκλοφορήσουν "Unplugged". Που πάμε ρε...
Εκτός από αυτό, έχει ξεκινήσει να γράφει και opinion κείμενα που δημοσιεύονται στο official site και φυσικά αναπαράγονται από όλο το "ειδησεογραφικό" internet. Όχι μόνο την είδε Jeff Buckley, θα μας φάει και τη δουλειά.
Ένα από τα κείμενα αυτά είναι και η αφορμή για το αποψινό παραλήρημα. Δεν είναι τόσο αυθόρμητο όσο ακούγεται, έχω μέρες που το σκέφτομαι.
Μας λέει λοιπόν ο Robb ότι εφόσον περνάει 10 μήνες το χρόνο on tour, πάντα δυσκολευόταν να κουβαλάει μουσική μαζί του. Είναι λοιπόν ένας από εκείνους τους ανθρώπους που βλέπει το Spotify και το iTunes σαν την απόλυτη σανίδα σωτηρίας. Συγκεκριμένα τον έχει βολέψει πολύ η υπηρεσία του iTunes που πληρώνεις μια μηνιαία συνδρομή και χωρίς να κατεβάσεις τίποτα, έχεις πρόσβαση σε μια τεράστια βιβλιοθήκη για streaming. Αναλόγως και το Spotify, έχει έσοδα από διαφημίσεις και σου δίνει επίσης ανεξάντλητες streaming επιλογές.
Ότι και να λέμε, η άνεση είναι προφανής. Η χλιδή που είσαι σπίτι, σου καρφώνεται να ακούσεις την 9η του Μπετόβεν, το ρίχνεις στο YouTube και το ακούς σε ενάμισι δευτερόλεπτο, τώρα έρχεται μαζί σου στο δρόμο. Εφόσον δεν τελειώσει η μπαταρία σου, έχεις στην κωλότσεπη ΟΛΗ την ηχογραφημένη μουσική του σύγχρονου κόσμου.
Φοβερό διαφημιστικό punchline.
Και τότε εμένα, γιατί μου φαίνεται κάπως; Σας διαβεβαιώ δεν έχει να κάνει με vintage κουλτούρα του κώλου, ούτε σπάζομαι με τα ψηφιακά αρχεία (δε μου αρέσει να τα αγοράζω βέβαια), ούτε θεωρώ την κτηνώδη physical δισκοθήκη ενδεικτικό καλόγουστου μουσικόφιλου απαραιτήτως. Δε θα κάτσω να τσακωθώ για τον "σωστό" τρόπο να ακούει μουσική κάποιος, αλλά θα τραβήξω κουμπούρι για να την έχω διαθέσιμη όποτε ΕΓΩ θελήσω.
Τι εννοώ; Ok Robb Flynn, σε ενθουσιάζει τόσο πολύ η νέα σου ελευθερία που δηλώνεις ότι δε βλέπεις κανένα λόγο να ξαναγοράσεις cd στη ζωή σου. Όσο και να ακούγεται fail αυτό εφόσον ζεις από τη δισκογραφία, μπορώ να σε καταλάβω. Είναι φανταστικό να ανοίγεις το τηλέφωνό σου και να έχεις τα πάντα.
Αρκεί να υπάρχει WiFi έτσι; Ή να έχει επαρκές σήμα ο πάροχος του κινητού σου. Τότε κάνουμε δουλίτσα. Αλλιώς...δεν έχει party my friend. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μου φαίνεται λάθος να εξαρτάται το αν θα ακούσεις μουσική από κάτι τόσο άϋλο όσο ένα ασύρματο δίκτυο. Που μπορεί να πέσει ανά πάσα στιγμή. Που μπορεί να βρεθείς κάπου που δεν έχει. Κάποτε λεγόταν ότι σκέφτονται να καλύψουν ολόκληρες πόλεις με wifi ομπρέλα. Δεν ξέρω αν γίνεται ή αν είναι καλή ιδέα, μου φαίνεται κάπως ακραίο.
Και δεν είναι μόνο η μουσική. Μπορεί να είναι ένδειξη μούχλας, όμως με αγχώνει κάπως το να έχω σε μια εύθραυστη συσκευή όλα μου τα τηλέφωνα και όλη τη μουσική και όλες τις φωτογραφίες. Τα πάντα σε κάτι που χάνεται, κλέβεται, σπάει, χαλάει. Αν δηλαδή τα έχω σε 2-3 διαφορετικές συσκευές νιώθω καλύτερα; Νομίζω πως ναι.
Είναι το κλασικό ερώτημα του Matrix. Εσύ κρατάς το on/off των μηχανημάτων σου. Αυτό όμως σημαίνει και ότι τα ελέγχεις; Μπορείς να τα κλείσεις όποτε θες. Το ότι δε διανοείσαι να το κάνεις ποτέ, μήπως σημαίνει ότι αυτά ελέγχουν εσένα; Σκέψου πόσο απαραίτητο σου είναι το internet για την οικιακή σου διασκέδαση. Πως θα διάβαζες GRAFIA διάολε;
Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Δε μου αρέσει καθόλου να μην ελέγχω εγώ το play και το stop. Θα μου πεις ότι παίζω με τη λεπτομέρεια. Πιθανόν. Και ότι ούτως ή άλλως εξαρτάσαι από τον ηλεκτρισμό. Σωστά. Δεν ξέρω
αν υπάρχει ποτέ πιθανότητα να χαθεί το internet, θα ήθελα να πιστεύω όμως ότι θα την παλεύαμε αν συνέβαινε. Χωρίς ηλεκτρισμό προφανώς και δεν θα τα καταφέρναμε. Άσε που αν συμβεί ποτέ, το πως θα ακούμε thrash θα είναι το μικρότερο πρόβλημά μας, έτσι δεν είναι;

Δεν υπάρχουν σχόλια: